Yhteydenoton jälkeen asiantuntijamme tekee aurinkosähkökartoituksen perustuen asiakkaan tarpeeseen. Kartoitus sisältää sähkön kulutuksen määrän, kulutusprofiilin ja aurinkovoimalan asentamiseen sopivan alueen selvityksen.
01
SURVEY
Kartoituksen jälkeen annamme konkreettisen tarjouksen. Voimme tarjota joko pitkäaikaista sähkönosto-sopimusta (PPA-malli) tai aurinkosähköjärjestelmän toimitusta (EPC-malli), tai molempia.
02
OFFER
Asiakkaan kanssa tehdään aurinkosähkösopimus PPA-mallilla ja/tai EPC-mallilla.
03
AGREEMENT
Solarigo appoints a project manager who, together with the design team, works on the final plan for the solar power plant with schedules according to the customer's needs.
04
POWER PLANT DESIGN
In the PPA model, Solarigo applies for Business Finland's 15% energy subsidy application. In the EPC model, Solarigo assists the customer in applying for Business Finland's 15% energy subsidy application.
05
SUPPORT APPLICATION
Solarigo applies for all the necessary permits for the construction of a solar power plant, such as building permits.
06
APPLYING FOR PERMITS
In cooperation with you, we will plan the future construction site and construction site logistics so that the power plant can be installed on schedule and without causing additional trouble or damage in the area of your property.
07
WORKPLACE DESIGN
Solarigo checks the condition of the roof if a roof installation is performed. The goods are lifted to the roof or brought to the vicinity of the future power plant. Installation and electrical work are carried out according to the plans and measurements.
08
INSTALLATION
Solarigo siivoaa työmaan, vie roskat ja jätteet pois työmaalta ja kierrättää kierrätyskelpoisen materiaalin.
09
CLEANING
Ennen käyttöönottoa Solarigo tilaa kolmannen osapuolen varmennetarkastuksen, merkitsee turvallisuusohjeet ja tekee pelastuslaitokselle pelastuskortin. Solarigo perehdyttää uuden järjestelmän käyttäjille ja kiinteistönomistajille.
10
INTRODUCTION
In the SOPIMUS model, Solarigo is responsible for operation and maintenance, annual inspections and remote monitoring. In the WOIMALA model, the customer buys the aforementioned services from Solarigo or a third party.
11
HUOLTAMINEN
We keep in touch with our customers regularly and take care of our customers' satisfaction and solve any problems that may arise together.
12
COMMUNICATION
Solarigo solar info - everything about solar electricity